OBECNÍ ÚŘAD
BĚLOKY
273 53
Hostouň
Zápis z veřejného zasedání ze dne 24.6.2008
Přítomni : ing.J. Poláček. ing.L.Kozel, V. Malý, F.Horák, L.Ředinová
omluven : A. Riedl
ověřitelé : ing.L.Kozel, V. Malý
Program
1) Kontrola usnesení
2) Kontrola nápravných opatření finančního a kontrolního výboru
3) Kontrola výběru místního poplatku za svoz komunálního odpadu
4) Převolení finančního výboru
5) Určení finančního limitu pokladny a limitu pro hotovostní operace zastupitelů,
určení kompetencí jednotlivých zastupitelů
6) Projednání finanční nabídky na rekonstrukci kapličky
7) Schválení smlouvy o pronájmu obecního rybníka
8) Údržba dětského hřiště, oplocení
9) Pokladna
10) Připomínky občanů – p.Pupcsik-požadavek na zhotovení retardéru
11) Nabídka leteckých snímků obce
12) Pošta
Jednání
ad 1) Z minulého usnesení nesplnil svůj úkol p. Horák, takže předávání dokumentace stále
trvá.
ad 2) Bylo konstatováno, že pan Horák všechna navržená nápravná opatření splnil a všechny
finanční částky tj. celkem 17.494 Kč vložil postupně na účet obce.
ad 3) Všichni občané, kteří rozpůlili platbu, za II. pololetí řádně zaplatili, také pan Josef Růžička
za dům č.3, ve kterém má TP a pan Horák doplatil za svých 7 nájemníků v domě č.55.
ad 4) Vzhledem k tomu, že ing. L.Kozel byl zvolen za místostarostu, musí se zvolit předseda
finanč. výboru, protože nemůže ze zákona tuto funkci vykonávat. Navržen byl p.A.Riedl, ale
vzhledem k jeho nepřítomnosti se volba neuskutečnila, rovněž tak určení kompetencí.
Zastupitelstvo obce určilo ing. L.Kozla jako místostarostu, který zastupuje starostu v době
jeho nepřítomnosti, nebo v době kdy starosta nevykonává funkci aby zajistil běžný chod obce.
ad 5) Limit pokladny na jeden výběr byl určen na 20.000 Kč. Limit pro hotovostní operace
jednotlivých zastupitelů byl určen 1.000 Kč. Pan Horák tento bod programu nepochopil a tak
se zřekl jakýchkoli finančních operací.
ad 6) Byla přečtena a projednána nabídka firmy Remix s.r.o. Starosta se osobně s jednatelem této
firmy p.Hronem setkal při prohlídce kapličky a určení rozsahu prací. Výše nabídky činí
195.000; Kč. bez DPH. Starosta se spojí s pí Vopičkovou z odboru kultury kraje na schválení
rozsahu prací.P. Horák měl připomínku, že nabídek by mělo více, ale sám žádnou nepředložil,
přestože na to měl několik měsíců. Nabídka byla schválena.
ad 7) Smlouva na pronájem obecního rybníka byla přečtena a schválena. P. Horák, projevil
obavy, jestli se budou rybáři o zeleň v okolí rybníka řádně starat.
ad 8) Starosta se spojí s p. Krásou a projedná možnosti oplocení. P. Horák dodá sloupky a pro-
věří, kde je pletivo zakoupené v loňském roce.
ad 9) Pokladní hotovost byla zkontrolována, byl vypsán tiskopis na výběr dotace pokladny a
vklad výběru za odpady za II. pololetí. Je třeba změnit zasílací adresu z p. Horáka na úřad
a zjistit možnost platební karty k účtu obce.
ad 10) O zhotovení retardéru se diskutovalo, ale vzhledem k tomu, že se jedná o značnou
investici, pan Horák navrhnul umístění značky zákazu vjezdu. Zastupitelé se nedohodli,
kam ji umístit, protože ulice je velmi úzká. Rozhodlo se, že se to bude řešit přímo na místě.
ad 11) Z nabídky leteckých snímků obce jsme vybrali 2 a pouze malé, protože záběry byly
pořízeny z velké výšky, takže mají spíše dokumentární hodnotu než estetickou. Jeden snímek
za 250; Kč.
ad 12)Pošta
Žádost o zbrojní průkaz pro pana Zachaře byla schválena. Vytýčení hranic jeho pozemku bude
založena do stavební dokumentace.
Nabídku firmy Cyrus na odkup akcií České spořitelny jsme zamítli.
Interpelace poslance Horáka
Pan Horák poukázal na to, že na rekonstrukci chodníků ke Středoklukům máme pouze jednu
nabídku a že by jich chtěl víc. Zastupitelé mu sdělili, že když přinese další, bude samozřejmě
lepší a pak vyberou nejvýhodnější. Pan Horák přislíbil přinést nabídku od pana Sochora.
Dále p. Horák poukázal na špatnou informovanost občanů o očkování psů proti vzteklině. Pan
Kozel přislíbil, že se pokusí s veterinárním lékařem zajistit náhradní termín. Musí se ale zjistit,
kolik občanů by mělo o očkování zájem. Oznámení o očkování bylo s týdenním předstihem
vyvěšeno na úřední desce na OÚ a na internetu.
Dále si pan Horák stěžoval, že za ním lidé chodí a ptají se, proč nejsou zápisy vyvěšené na úřed-
ní desce. Byl prý za právníkem a naše počínání je protiprávní. Pak nám citoval nám dobře známý
zákon č.128/2000 Sb. o obcích § 95. „Zápis je nutno pořídit do 10 dnů po skončení zasedání, musí
být uložen na obecním úřadě k nahlédnutí. O námitkách člena zastupitelstva obce proti zápisu
rozhodne nejbližší zasedání zastupitelstva obce“. Což tedy přesně zastupitelstvo dělá. Zápis je navíc vždy díky panu M.Pupczikovi umístěn na úřední desce na našich webových stránkách. Také jsme se začali řídit § 93, což pan Horák nikdy nedělal, tj. informovat o místě, době a navrženém programu připravovaného zasedání. Informaci vyvěsit na úřední desce alespoň 7 dní před zasedáním; kromě toho může informaci uveřejnit způsobem v místě obvyklým, což jsou opět naše webové stránky.
Dále vznesl požadavek, že chce zápis dostávat do poštovní schránky a ne jako ostatní zastupitelé
e-mailem. Pan starosta mu slíbil, že mu ho tam bude nosit.
Usnesení
zastupitelstvo schválilo
-nabídku firmy Remix s.r.o. na rekonstrukci kapličky
-smlouvu na pronájem obecního rybníka místním rybářům
-zbrojní průkaz pro p. Zachaře
zastupitelstvo ukládá
-p. Horákovi opět předání kroniky, digitalizaci a pozemkové úpravy, odeslanou poštu (za všechny předchozí roky kdy byl ve funkci starosty) včetně její evidence, zápisy ze zasedání OZ (za všechny předchozí roky kdy byl ve funkci starosty), e-mail projedná starosta s M.Horákem, termín opět co nejdříve - mimo e-mailu bude po dohodě předáno 28.6.2008 v 7:00 na OÚ
-ing. Kozlovi zajistit náhradní termín očkování proti vzteklině s veterinářem, termín-co nejdříve
-ing. Poláčkovi spojit se s pí. Vopičkovou a s p. Hronem a pokračovat na přípravě smlouvy na
rekonstrukci kapličky, termín –co nejdříve, objednat letecké snímky obce
-pí. Ředinové obstarat dárkové balíčky pro jubilanty v 7. měsíci, termín-co nejdříve, pokračovat
v zakládání kartoték obyvatel obce, termín-podle časových možností, obejít majitele psů s
náhradním termínem očkování
zastupitelstvo bere na vědomí
-požadavek pana Pupcsika na vybudování retardéru a bude se jím zabývat
-všechny interpelace pana Horáka
-že firma CHIC s.r.o. (p.Ředina) provedla opravu vozovky u uzávěrů přípojek u domu čp 50 zdarma jako dar obci v hodnotě cca 5.000,-Kč
zapsala : Ředinová starosta :…………………. ověřitelé :……………………
……………………