OBECNÍ ÚŘAD BĚLOKY

273 53 Hostouň

 

 

Zápis z veřejného zasedání ze dne 24.6.2008

 

 

Přítomni : ing.J. Poláček. ing.L.Kozel, V. Malý, F.Horák, L.Ředinová

omluven : A. Riedl

ověřitelé : ing.L.Kozel, V. Malý

 

 

 Program                                                                        

1) Kontrola usnesení

2) Kontrola nápravných opatření finančního a kontrolního výboru

3) Kontrola výběru místního poplatku za svoz komunálního odpadu

4) Převolení finančního výboru

5) Určení finančního limitu pokladny a limitu pro hotovostní operace zastupitelů,

    určení kompetencí jednotlivých zastupitelů

6) Projednání finanční nabídky na rekonstrukci kapličky

7) Schválení smlouvy o pronájmu obecního rybníka

8) Údržba dětského hřiště, oplocení

9)  Pokladna

10) Připomínky občanů – p.Pupcsik-požadavek na zhotovení retardéru

11) Nabídka leteckých snímků obce

12) Pošta

 

 

Jednání

ad 1) Z minulého usnesení nesplnil svůj úkol p. Horák, takže předávání dokumentace stále

      trvá.

ad 2) Bylo konstatováno, že pan Horák všechna navržená nápravná opatření splnil a všechny

     finanční částky tj. celkem 17.494 Kč  vložil postupně na účet obce.

ad 3) Všichni občané, kteří rozpůlili platbu, za II. pololetí řádně zaplatili, také pan Josef Růžička

     za dům č.3, ve kterém má TP a pan Horák doplatil za svých 7 nájemníků v domě č.55.

ad 4) Vzhledem k tomu, že ing. L.Kozel byl zvolen za místostarostu, musí se zvolit předseda

     finanč. výboru, protože nemůže ze zákona tuto funkci vykonávat. Navržen byl p.A.Riedl, ale

     vzhledem k jeho nepřítomnosti se volba neuskutečnila, rovněž tak určení kompetencí.

    Zastupitelstvo obce určilo ing. L.Kozla jako místostarostu, který zastupuje starostu v době

     jeho nepřítomnosti, nebo v době kdy starosta nevykonává funkci aby zajistil běžný chod obce.

ad 5) Limit pokladny na jeden výběr byl určen na 20.000 Kč. Limit pro hotovostní operace   

    jednotlivých zastupitelů byl určen 1.000 Kč. Pan Horák tento bod programu nepochopil a tak

    se zřekl jakýchkoli finančních operací.

ad 6) Byla přečtena a projednána nabídka firmy Remix s.r.o. Starosta se osobně s jednatelem této

    firmy p.Hronem setkal při prohlídce kapličky a určení rozsahu prací. Výše nabídky činí

    195.000;  Kč. bez DPH. Starosta se spojí s pí Vopičkovou z odboru kultury kraje na schválení

    rozsahu  prací.P. Horák měl připomínku, že nabídek by mělo více, ale sám žádnou nepředložil,

    přestože na to měl několik měsíců. Nabídka byla schválena.

ad 7) Smlouva na pronájem obecního rybníka byla přečtena a schválena. P. Horák, projevil

    obavy, jestli se budou rybáři o zeleň v okolí rybníka řádně starat.

ad 8) Starosta se spojí s p. Krásou a projedná možnosti oplocení. P. Horák dodá sloupky a pro-

    věří, kde je pletivo zakoupené v loňském roce.

ad 9) Pokladní hotovost byla zkontrolována, byl vypsán tiskopis na výběr dotace pokladny a

    vklad výběru za odpady za II. pololetí. Je třeba změnit zasílací adresu z p. Horáka na úřad

    a zjistit možnost platební karty k účtu obce.

ad 10) O zhotovení retardéru se diskutovalo, ale vzhledem k tomu, že se jedná o značnou

    investici, pan Horák navrhnul umístění značky zákazu vjezdu. Zastupitelé se nedohodli,

    kam ji umístit, protože ulice je velmi úzká. Rozhodlo se, že se to bude řešit přímo na místě.

ad 11) Z nabídky leteckých snímků obce jsme vybrali 2  a pouze malé, protože záběry byly

     pořízeny z velké výšky, takže mají spíše dokumentární hodnotu než estetickou. Jeden snímek

     za 250; Kč.

ad 12)Pošta

     Žádost o zbrojní průkaz pro pana Zachaře byla schválena. Vytýčení hranic jeho pozemku bude

     založena do stavební dokumentace.

     Nabídku firmy Cyrus na odkup akcií České spořitelny jsme zamítli.

Interpelace poslance Horáka

Pan Horák poukázal na to, že na rekonstrukci chodníků ke Středoklukům máme pouze jednu

nabídku a že by jich chtěl víc. Zastupitelé mu sdělili, že když přinese další, bude samozřejmě

lepší a pak vyberou nejvýhodnější. Pan Horák přislíbil přinést nabídku od pana Sochora.

Dále p. Horák poukázal na špatnou informovanost občanů o očkování psů proti vzteklině. Pan

Kozel přislíbil, že se pokusí s veterinárním lékařem zajistit náhradní termín. Musí se ale zjistit,

kolik občanů by mělo o očkování zájem. Oznámení o očkování bylo s týdenním předstihem

vyvěšeno na úřední desce na OÚ a na internetu.

Dále si pan Horák stěžoval, že za ním lidé chodí a ptají se, proč nejsou zápisy vyvěšené na úřed-

ní desce. Byl prý za právníkem a naše počínání je protiprávní. Pak nám citoval nám dobře známý

zákon č.128/2000 Sb. o obcích § 95. „Zápis je nutno pořídit do 10 dnů po skončení zasedání, musí

být uložen na obecním úřadě k nahlédnutí. O námitkách člena zastupitelstva obce proti zápisu

rozhodne nejbližší zasedání zastupitelstva obce“. Což tedy přesně zastupitelstvo dělá. Zápis je navíc vždy díky panu M.Pupczikovi umístěn na úřední desce na našich webových stránkách. Také jsme se začali řídit § 93, což pan Horák nikdy nedělal, tj. informovat o místě, době a navrženém programu připravovaného zasedání. Informaci vyvěsit na úřední desce alespoň 7 dní před zasedáním; kromě toho může informaci uveřejnit způsobem v místě obvyklým, což jsou opět naše webové stránky.

Dále vznesl požadavek, že chce zápis dostávat do poštovní schránky a ne jako ostatní zastupitelé

e-mailem. Pan starosta mu slíbil, že mu ho tam bude nosit.

 

 

Usnesení

zastupitelstvo schválilo

-nabídku firmy Remix s.r.o. na rekonstrukci kapličky

-smlouvu na pronájem obecního rybníka místním rybářům

-zbrojní průkaz pro p. Zachaře

 zastupitelstvo ukládá

-p. Horákovi opět předání kroniky, digitalizaci a pozemkové úpravy, odeslanou poštu (za všechny předchozí roky kdy byl ve funkci starosty) včetně její evidence, zápisy ze zasedání OZ (za všechny předchozí roky kdy byl ve funkci starosty), e-mail projedná starosta s M.Horákem, termín opět co nejdříve - mimo e-mailu bude po dohodě předáno 28.6.2008 v 7:00 na OÚ

-ing. Kozlovi zajistit náhradní termín očkování proti vzteklině s veterinářem, termín-co nejdříve

-ing. Poláčkovi spojit se s pí. Vopičkovou a s p. Hronem a pokračovat na přípravě smlouvy na

 rekonstrukci kapličky, termín –co nejdříve, objednat letecké snímky obce

-pí. Ředinové obstarat dárkové balíčky pro jubilanty v 7. měsíci, termín-co nejdříve, pokračovat

 v zakládání kartoték obyvatel obce, termín-podle časových možností, obejít majitele psů s

 náhradním termínem očkování

zastupitelstvo bere na vědomí

-požadavek pana Pupcsika na vybudování retardéru a bude se jím zabývat

-všechny interpelace pana Horáka

-že firma CHIC s.r.o. (p.Ředina) provedla opravu vozovky u uzávěrů přípojek u domu čp 50 zdarma jako dar obci v hodnotě cca 5.000,-Kč 

 

 

 

zapsala : Ředinová          starosta :………………….             ověřitelé :……………………

                                                                                                                ……………………